torsdag, januari 26, 2006

Lärande i Arbete

LIA - dags för det nu.

LIA är en avgörande del utav min utbildning. Det är en slags praktik, men vi väljer att inte kalla det för praktik p.ga. de negativa tankar som automatiskt medföljer.

Just nu sitter jag och "läser på" om de företag som jag kan vara intresserad av att ha min LIA-period hos. Hittils har jag skummat igenom företag som:
  • IT-resurs
  • Lindist (litet företag, som levererar Linux-distar)
  • PrimeKey
  • Proact
  • SolidX (Helt gyllene, men ligger i Malmö)
Lite omständigt är det, men tydligen så hjälper det mycket att faktiskt att visa att man är intresserad och har koll. No shit!

Jaja. Lite jobbigt är det att söka hos företag, men det ska nog gå bra. Kompetens har man ju, men hur visar man det? Det är en väldigt bra utbildning och vi går igenom mycket som inte bara är tekniskt, fastän det är en teknisk utbildning. T.ex. Gruppdynamik, Personlig Försäljning och Projektarbete.

Jag har även hittat ett företag som ger datasupport jobb åt studenter (egentligen så erbjuder de prisvärd datasupport med studenter åt sina kunder, men...) och jag tyckte det lät perfekt, så jag ska söka mig in där =)

Intresserad? Kolla in på Ants ...