torsdag, februari 02, 2006

Saker fungerar hyggligt

Lite stressad är man men saker funkar bra ändå.
Visst, jag har prov nästa vecka men.. äh! Det löser sig.

Ants ringde idag, de vill ha in mig på intervju nästa vecka. Tycker jag är jättebra.

2 av min klasskompisar har redan fått jobb där så det låter ju faktiskt himla superbt...typ... Ska träffa bettan imorgon, har lovat att hjälpa till att titta på Madds site och uppdatera den. Annars är det väl det vanliga, plugga, sova, tvätta, laga mat, sitta i möte, spåna om lajv och umgås med trevliga vänner... gamla som nya...

Sitter hemma hos päronen nu, funkar bra, nära till allt. Fick en HD av farsan som jag använder som "USB-minne" mer eller mindre, tankar lite saker från deras dator och kastar Tom Waits på dem. Farsan är mycket för blues och dylik musik, och Waits är alldeles perfekt. Han har redan börjat köpa skivor, men jag tänkte att om han får "låna" lite att lyssna på så blir det lättare för honom.

Eller som han sa: "I can't waits to hear more..."

Jaja, de bor ju numera på Rejejingsgatan... så jag tror de har blivit lite förvirrade. Iallafall farsan, han klarar liksom inte riktigt av det här med att bli "snobb" (eller få lite mer rika vanor), eftersom han är från Småland. Det blir liksom en konstig konflikt, fast den är rolig att iakta på håll.

ex. De går och handlar mat på NK, eller möjligtvis i Kungshallarna. Men häromsistones så pratade de om att köpa in Julöl till min mors födelsedag (som är nu om någon vecka) eftersom de var nedsatta till halva priset.

Men det är väl bara att njuta egentligen, blev jätteglad när jag fick ett par Oakley's... Farsan tyckte de såg coola ut. Men man kan ju tycka att det är lite dyrt för ett par solglas, även om de är riktigt coola...