tisdag, februari 14, 2006

Gruppdynamik, Stök och Kök

Jo, jättekul!

Vi har gruppdynamik igen, denna extremt givande och lärorika kurs i skolan. Hur funkar kommunikation? Vilka hinder finns det? Nähä? Så, kommunikationen fungerar inte lika bra om den mottagande parten är ointresserad, jo, det ser jag faktiskt väldigt tydligt själv.

Ingen jävel i hela klassrummet är intresserad!

Detta är andra gången vi har denna kurs, och det är inte mycket som är nytt ifrån förra. Då fick man iallafall lite nytt att bita i, men detta känns jävligt gammalt.

Och, nej... Vi får ju inte ha skärmarna igång på datorerna i klassrummet, så något annat vettigt går ju inte att utföra.

Helgen var verkligen jättekul, jag körde upp till Mållångsta, till Gläntan som ägs av Unga Örnar, på Slag. Genomslaget, en slags konferens för Sverokdistriktarna.

Där står jag hela helgen, i ett industrikök och lagar mat, tillsammans med en 2-3 andra, till 30 deltagare. Skitkul, faktiskt. Diskmaskinen är en stor plåtlåda man lyfter upp med ett handtag, ställer in en bricka med disk väntar en 2-3 minuter och VIPS! Ren Disk!

Jag vill ha en sådan.


Köttfärsen till Tacon steker man på stekplattan, den stora som rymmer en 7Kg Köttfärs utan några helst problem.... Ahh...

Jag vill ha en sådan.

När man inte lagar mat, eller låter diskmaskinen trolla bort smutsdisk så spelar man brädspel, eller Xbox som någon vänlig själ har med sig, och äter godis/dricker läsk. Självklart så bjuds funk på sådant, och när helgen är slut så försöker man ta hand om alla rester ifrån Slaget.

Kylen är nu full med bröd, en massa jävla bröd. Och jag tog med mig en påse med godis, bullar och chips till skolan och skapade en massa goodwill hos mina klasskamrater. Väldigt lyckat....