onsdag, november 29, 2006

Bash one-liners

Ok, nu är det inte många dagar kvar av min LiA, på måndag är det skolgång igen...

Företaget jag sitter på är riktigt trevligt, och det har varit roliga uppgifter. Gjort en massa grafer med JPgraph (PHP och MySQL).

Och idag så satte vi i sjöss en mobil, WAP 2.0, sajt på m.alatest.com, samt en svensk version på m.alatest.se. Utveckligen sköttes främst av mig och en kille i Kina. Kan ju säga att det tog ett tag innan jag upptäckte att han faktiskt satt så lång borta och kodade, men jag borde ha tagit de subtila hintarna som när han IM-messar mig kl. 7 på morgonen.

Ikväll är det Laibach, som jag faktiskt nog egentligen tänkte gå på. Kan ju vara roligt. De spelar på debaser =D

echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq' | dc